Ayutthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Natascha Hoitzing - WaarBenJij.nu Ayutthaya en Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Natascha Hoitzing - WaarBenJij.nu

Ayutthaya en Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Natascha

20 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Alweer een paar dagen verder maar weer onwijs veel gezien en gedaan!

Na bangkok moesten we de tocht gaan maken naar ayutthaya, na wat navraag vonden we een taxi toch te duur dus gingen we op pad naar het busstation, na die te hebben gevonden op zoek naar de bus. Allemaal super lieve mensen maar slecht Engels dus dat was nog wat zoeken, verdiepingen en trappen op en af eindelijk het juiste gebouw gevonden, we moesten met een mini busje dat was het beste en de enige die rechtstreeks ging. Voor slechts 60 baht p.p. (€1,70) na anderhalf uur alweer in Ayutthaya beland! Prima te doen dus en zeker voor die prijs!

Geweldig mooi en net hotel aan de  Rivier dus prachtig uitzicht! Na anderhalf uur werden we alweer opgehaald Door een tuk tuk voor een tour Door de stad! Wauw als oude hoofdstad van Thailand echt onwijs veel moois te zien! Uiteraard weer veel tempels te zien maar ook de oude oude stad (wat er nog van over is) niet te vergeten dat er spontaan een olifant naast je tuk tuk op de stoep loopt! Aan het meer zitten om de zonsondergang te bekijken. Hoogste tempel te beklimmen om van het uitzicht te genieten! En die tuk tuks is al een heel feest. Vol met boxen en van alles wat maar ligt geeft om in een rijdende discotheek Door de stad te racen! Geweldige ervaring weer en in die 3 uur echt onwijs veel gezien ook!

Na 1 nachtje slapen in het prachtige hotel alweer uitchecken, backpacks in een locker achtergelaten en de dag maar rustig aan gedaan. Half 8 richting het trein station om de nachttrein in te gaan. Zelfs dat is hier echt top geregeld. Komt een hele lieve man aanlopen en die gaat je bedden wel klaar maken, van op een bankje zitten tot een paar tellen later twee opgemaakt bedden zien! Nachtje was echt prima te doen en ook nog goed geslapen! 7 uur wordt er vriendelijk op de deur geklopt want het ontbijt is klaar. Paar wagonnetjes verder een klein keukentje waar het ontbijt in klaar wordt gemaakt en naar ons wordt gebracht. Halfuur eerder dan verwacht staan we alweer op het station van chiang mai! Op naar het volgende hotel!
Konden al heerlijk inchecken en om 10 uur lagen we al heerlijk aan het zwembad!

De dag rustig Door gebracht, nog even de straatjes ingelopen en savonds naar de night markets geweest, gigantisch groot super veel spulletjes te kopen en wat een heerlijk eten!!

Vandaag werden we om 9 uur opgehaald om richting de jungle te gaan! Na een uur over smalle weggetjes de bergen op de jungle in aangekomen bij het startpunt. Papieren tekenen en tuigjes aan en op de jungle in! Wat een vette ervaring! Op gigantische hoogte een platform afspringen om tot 200 meter aan een kabel Door de bomen heen te racen! Geweldig mooi uitzicht, super ervaring en ook de eerste aapjes zijn gespot! Echt echt een aanrader om hier te doen!

Vervolgens heerlijke thaise lunch gehad om daarna nog een waterval te kunnen bekijken! Is gewoonweg prachtig hier allemaal!

Morgen dagje rust dus lekker chiang mai gaan bekijken en dan is het zondag eindelijk zover! Een dag met de olifanten!! Kan niet wachten!

Al met al dus genieten en geweldige ervaringen!

• 21 Maart 2015 - 10:37

Jolanda Tolen :

hi Nats, leuk verhaal . Ik dach dat je vakantie had mop. Maar druk. Maar anders druk. Nog veel plezier xxx Jo

• 23 Maart 2015 - 18:04

Natascha C Hoitzing:

Het is zeker anders druk Jolanda, heb prachtige dingen gezien en mogen meemaken! Maar de dagen van de mooie eilanden en prachtige stranden zijn aangebroken dus heerlijk genieten nu! Dank je wel! Xxx