chiang mai en phuket (olifanten!!) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Natascha Hoitzing - WaarBenJij.nu chiang mai en phuket (olifanten!!) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Natascha Hoitzing - WaarBenJij.nu

chiang mai en phuket (olifanten!!)

Blijf op de hoogte en volg Natascha

23 Maart 2015 | Thailand, Phuket

Eindelijk de olifanten!

Na een dagje rust in chiang mai, heerlijk bij het zwembad genoten en wat van de stad gezien. S - avonds toch nog even op stap. Na een tip van een geweldige vrouw die we hebben mogen ontmoeten uit de us (71 jaar en echt een pracht mens!) Zijn we naar her culture centrum van chiang mai geweest. Hier kregen we het typische lokale eten en konden we genieten van shows uit hun oude cultuur. Prachtige kleding en dansen lieten zien wat er nog allemaal in ere werdt gehouden. Het was prachtig om te zien!

En dan was het zondag EINDELIJK zover! Een dag met de olifanten!!! Half 9 stond het busje klaar om ons naar het park te brengen, na wat zakken bananen opgehaald te hebben voor de olifanten stonden we er dan toch echt! De deuren van de bus gingen open en daar stonden ze dan, voor onze neus ons op te wachten de olifanten!!! De mahout  (verzorgen en trainer van de olifant) kwam aan met de grote olifant en zei heel gewoon neem hem maar mee naar boven! Loop je dan als ineen heel klein meisje met een heeeeele grote olifant aan een klein touwtje een heuvel op, omringd met alleen maar jungle, WAUW!!!

Na wat uitleg over een aantal woorden die we moesten gebruiken in "olifanten" taal, stop -how , pay - lopen etc  ons om te hebben gekkeed in speciale kleding,gingen we weer terug naar de olifanten.

Hier kregen we de Namen van de olifanten te horen en lieten ze zien wie de bijbehorende mahout was. De gehaalde bananen kwamen te voorschijn en daar sta je dan, voor een olifant een raar woord te roepen, mond schuift open en sta jij dan schattig banaantjes in zijn mond te schuiven!

Nu kwam het, de olifant op. Jeetje wat een klim is dat! Maar olifant doet netjes zijn poot omhoog om je te helpen en dan zit je ineen op zo een groot beest! Wat een gevoel is dat! Na meerdere keren op en af, wennen aan de olifant. Leren lopen, achteruit, naar rechts en links draaien nog meer eten geven. Was het tijd voor ons om te lunchen. In een bamboe hut omringd Door jungle en rivieren in de verte is een lunch erg aangenaam! En uiteraard blijven staren naar de olifanten beneden haha!

Na de lunch gingen we dan! Met zijn 2 op een olifant echt zelf naar de rivier lopen! (Zit niet echt comfortabel moet ik toegeven haha ) maar het is geweldig om met zo een beest te lopen in zo een omgeving!!!

Aangekomen bij de rivier samen de rivier in! Al direct merk je dat ze druk worden en jawel water ineen alle kanten op beesten zo druk en blij ineen! Snel zijn rug af en voordat ik wist lag hij heerlijk in het water! Lig je dan in een rivier, samen met een olifant! Beest heerlijk wassen en gek doen met de anderen, en ja dan willen de olifanten ook mee doen! Jep er kan veel water die slurf in en er dus ook weer uitkomen haha! Na heerlijk ruime tijd met de olifanten in de rivier te hebben gezeten was het weer tijd terug te gaan!

De mahout kwam naar me toe en vertelde me zijn slurf te knuffelen , ik was ondertussen al verliefd op de olifant magnum dus ja tuurlijk knuffel ik hem! Nog geen twee tellen later stond ik niet meer op de grond! De olifant had zijn slurf om me heen gewikkeld en me zo opgetild!hing ik dan haha!

Weer terug de olifanten nog heerlijk wat te eten gegeven en nog even met ze gestaan en toen was het toch echt tijd afscheid te nemen! Alle olifanten en mahouts naast elkaar op de berg gedag zwaaien! Een mooier beeld is er niet!

Op de terug weg nog snel stoppen want er was een kleintje geboren! 7 dagen uit!! Te lief!! Konden niet lang blijven want de moeder vond het nog niet zo fijn! Maar zo mooi gezien te hebben!!

Nog een avondje stappen dan in chiang mai (na een legendarische taxi rit met een verdwaalde chauffeur haha!) En dan is chiang mai echt alweer voorbij!

Na een korte vlucht en een aparte rit van het vliegveld. Iedereen het busje uit zaakje in en ze probeerden wat aan te smeren. Maar zijn we dan alweer in phuket!

Wat een eiland! Van het prachtige strand tot een centrum die letterlijk op hol is geslagen! Gigantische clubs, overal aparte mensen, aparte aanbiedingen die je krijgt haha! Salou x 10! Gaan we hier een paar dagen heerlijk genieten!!

Lang verhaal! Maar kan ook blijven praten over de olifanten hihi.

Tot snel!